Мета: ознайомити
учнів з Конвенцією про права дитини; розкрити причини, з яких було прийнято
Конвенцію; показати її роль та значення в захисті прав дітей; сприяти у дітей
правової позиції щодо прав дітей.
Обладнання: аркуші для малювання, олівці, фломастери, ручки, мікрофон.
1 Проблеми дитинства в світі та в Україні.
2 Прийняття Конвенції про права дітей- важливий крок людства у захисті прав
дитини.
3 Значення Конвенції про права дитини.
4. Інтерактивна гра «Вільний мікрофон»
Хід:
1. Вступне слово
Людина - це особистість, яка думає, почуває, володіє
здібностями.
Життя і здібності кожної людини - велика цінність
для всього людства. Саме тому кожна людина має право на повагу до себе, визнання
своїх прав і своєї цінності.
У сучасного людства є великий гріх - нещасні діти.
Про них багато пишуть. Є люди, які намагаються допомогти таким дітям. Але
кількість дітей, які потрапили в біду не зменшується.
Сьогодні
діти всього світу потребують захисту.
-250 млн. дітей у світі працюють, крадуть,
жебракують.
- Близько30 млн. віком від 6-11 р. не мають змоги
відвідувати школу.
- Щорічно від хвороб помирає до 5 млн. дітей.
- В багатьох країнах з низьким рівнем життя до 200
млн. дітей живуть в умовах зубожіння.
-Поширюється бізнес на дітях, від яких
відмовляються батьки.
- З′ явився новий тип дитини – біженці, жебраки, вуличні
бізнесмени- діти, що миють машини, діти з відхиленнями в поведінці.
- Щоденно в
Україні підлітки скоюють правопорушення, грабежі, насильства.
-Три чверті неповнолітніх дітей в Україні мають
різні хронічні захворювання.
(Учні заповнюють інформаційну таблицю)
Саме тому
проблема дитинства є найголовнішою в світі, бо діти - це майбутнє кожної країни
і всього людства.
( учні
заповнюють таблицю, де вказують: відомі чи ні їм такі випадки)
Прийнята у 1959 р. ООН Декларація прав дитини
значною мірою сприяла захисту дитинства. В ній йдеться проте, що дитина,
зважаючи на фізичну та розумову незрілість, потребує захисту і піклування
Але
становище дитини щодо її прав залишилося складним, тому 20 листопада 1989 року
ООН прийняла Конвенцію про права дитини – договір, що повинен виконуватися
всіма країнами, які її підписали. Україна разом з іншими державами
зобов′язалася виконувати Декларацію та
Конвенцію про права дитини.
2.
Читання та обговорення
статей 6, 13, 14, 15.
Учні роблять висновок. Кожна дитина має право на
гідне ставлення до своєї особистості.
3.
Бесіда за запитаннями:
-Чи люблять вас батьки і за що?
- Коли примушують
виконувати хатню роботу-це жорстоке поводження?
- Якби ви не були розумними, слухняними, чи
перестали б вас любити?
-Чи повинні ви переживати разом із родиною тяжкі
часи?
- Чи повинні батьки віддавати дітям все?
- Чи лише батьки несуть відповідальність за
забезпечення , добробут, здоров′я дитини?
4. Вправа
«Острів прав»
Учні об′єднуються в 2групи. Завдання: намалювати
карту острова, придумати назву, записати права, якими володіють мешканці цього
острова (10 найважливіших прав). Доповідач презентує права та необхідність їх
існування. Так само обговорюються обмеження кількості: чи легко було
визначитися із найважливішими і пропонується обмежитися5-ма, скасувавши решту.
Учитель підводить до думки, що дуже важко
визначити, наскільки одне право важливіше за інше.
(н-д: права на освіту, життя, відпочинок, харчування.,
мед.обслуговування, свободу думки, слова, пересування…)
5. Гра
«Казка-підказка»
Які права порушено:
-Навіщо ти,
Іване-Царевичу, спалив мою жаб′ячу шкіру? (право на приватне життя)
- Вигнала
мене лисиця з моєї хатки (право на житло)
- Посадиш
40 кущів троянд. Прибереш у хаті, навариш істи,, прополиш город, а тоді,
можливо, потрапиш на бал( право на відпочинок та розваги)
-А дорога
лежала через ліс ,і Червона Шапочка не помітила, що з кущів за нею стежить вовк
( право на безпеку)
Висновок. Якщо ставитися до людини з повагою і
любов′ю, то вона виросте розумною,вільною. толерантною.
6.
Інтерактивна вправа «Вільний мікрофон». Розказати про власний досвід,
коли порушувалося право на свободу думки і слова.
7. Підсумок.
Діти повинні знати свої права, щоб ставши
дорослими,знати, як правильно ставитися до своїх дітей, якими принципами
керуватися у їхньому вихованні.
У різних країнах та регіонах світу Конвенція прав
дитини виконується по-різному, з урахуванням особливостей кожної держави. Але
поєднує всі країни у ставленні до дітей піклування, любов, повага до її прав.