пʼятниця, 22 травня 2020 р.

ДИСТАНЦІЙНА МОВА

5 клас


ТЕМА: ДІАЛОГ. ТИРЕ ПРИ ДІАЛОЗІ.
Перегляньте ролик


ЗАПАМ'ЯТАЙТЕ ПРАВИЛА 👇👇👇


Діалог
РОЗГЛЯНЬТЕ ТАБЛИЦЮ 👇
Конспект уроку на тему: "Пряма мова. Діалог. Розділові знаки при ...
ОЗНАЙОМТЕСЯ З ПРАВИЛАМИ ВЕДЕННЯ ДІАЛОГУ
                                                👇

Блог учителя української мови та літератури: Контрольний діалог ...

Спілкування. Діалог - презентація з української мови


Діалог
 
ПРОЧИТАЙТЕ КІЛЬКА ДІАЛОГІВ ТА СКЛАДІТЬ І ЗАПИШІТЬ ЗА ЗРАЗКОМ СВОЇ 👭📄📄

ГДЗ (відповіді та розв'язання) до вправи №609 - § 69. Діалог ...


ДАЙТЕ ВІДПОВІДІ НА ЕКСПРЕС-ТЕСТ
Презентація до уроку з української мови для 5 класу на тему ...


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

6клас
НАПИСАННЯ РАЗОМ І ЧЕРЕЗ ДЕФІС НЕОЗНАЧЕНИХ ЗАЙМЕННИКІВ.


 ОЗНАЙОМТЕСЯ З ТЕОРЕТИЧНИМ МАТЕРІАЛОМ 
                                          👇👪📘
  • Неозначені займенники вказують на неозначені особи, предмети, їхні ознаки або кількість: будь-хтось, хтось, хтозна-що, абиякий, скільки-небудь;
  • Неозначені займенники утворюються від питально-відносних за допомогою часток, що виступають у ролі префіксів де-, аби-, будь-,казна-, хтозна-, та суфіксів –небудь, -сь: дехто, деякий, абищо, абичий, будь-хто, будь-що, казна-скільки, хтозна-який, хто-небудь, чий-небудь, щось, якийсь;
  • Неозначені займенники пишемо: 1) разом з аби-, де-, -сь: абихтодехто,чиясь; 2) через дефіс із будь-, -небудь, казна-, хтозна- : будь-хто, казна-чим, хтозна-яким; 3) окремо, якщо казна-, хтозна-, аби-, де- стоять перед прийменником із займенником: аби до кого, хто зна з ким;
                                    ВИКОНАЙТЕ ЗАВДАННЯ !!!

👉Прочитайте і запишіть слова,розкриваючи дужки, поясніть їх правопис.
(ні) (за) що, (ні) як, (ні) чий, (ні) хто, (ні) до чого, (ні) коли, (ні) який, (казна) хто, (де) кілька.

👉Перепишіть прислів’я, розкриваючи дужки
1. (Будь)хто собі не ворог. 2. Гнів народу (будь)кому страшний. 3.(Де)чому вчилися, то дещо й знаємо. 4. Не первина – ні(з)чим додому! 5. Випробувана сироватка краща за (бозна)який кисляк. 6.(Казна)кому щодня неділя. 7. Хтозна(в)кого не проси, (будь)кого не перепрошуй. 8. Поганий той замок буває, котрий (будь)який ключ відмикає.

👇👇👇
Домашнє завдання 
Перепишіть, знімаючи риски.
1. Зорі в морі у прозорій хто/сь розсипав у воді. (С.Черкасенко). 2. Я чекаю чого/сь, я притих.(В.Сосюра). 3. І жалем серце запеклось, що ні/кому мене згадати. (Т.Шевченко). 4. Кого/сь на пісню раптом потягло. (Б. Олійник). 5. Мама в будь/яку погоду п’є з криниці чисту воду. (І. Січовик). 6. А той, хто чинитьказна/що, уміє взяти все нізащо й не вболівати ні за що.(П. Біба).
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

7 клас

КОНТРОЛЬНА РОБОТА. ДИКТАНТ

Спробуйте виконати роботу в 

такій формі 👇👇👇



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
11 клас

Написання есе

Есе – невеликий за обсягом твір, що має довільну побудову, у якому автор висловлює власні думки та враження з конкретного приводу чи питання щодо конкретного явища чи предмета. Есе не претендує на вичерпну відповідь чи категоричну позицію відносно предмета висловлювання.
Навчившись писати есе, ти зможеш правильно і яскраво висловлювати свою думку, легко й цікаво говорити як про речі наукові, так і про життєві проблеми. Ти зможеш просто, доступно й упевнено розкривати іншим свою позицію, розповідати про те, що тебе вразило. І це тобі обов’язково згодиться в житті.
Пам’ятайте
Обираючи жанр есе, ви можете дозволити собі бути суб’єктивними, зосередитися на частковому, а не на головному, висловлювати спірні міркування, наводячи мінімум доказів, але, з іншого боку, саме це може бути і небезпечним — уявна легкість — пиши собі, як бажаєш. Але зовсім не факт, що ваш твір вийде оригінальним та цікавим.
Перш ніж обрати жанр есе, подумайте та переконайтесь у тому, що вам є що сказати.
Стиль есе вирізняється:
  • афористичністю;
  • образністю;
  • парадоксальністю.
Для есе характерне використання численних засобів художньої виразності:
  • символи;
  • метафори;
  • порівняння;
  • алегоричні і притчові образи.
Для передачі особового сприйняття автору есе необхідно:
  • використовувати всілякі асоціації;
  • проводити паралелі;
  • добирати аналогії.
Есе буде цікавим, якщо в ньому будуть присутні:
  • непередбачувані(парадоксальні) висновки;
  • несподівані повороти;
  • цікаві зчеплення.

Ефектний початок

Вступ, дуже важливий елемент твору. Читач визначає для себе, чи варто йому читати ваше есе. Для початку есе існує кілька підходів.
1. Стандартний (найпоширеніший). Необхідно відповісти на шість запитань: хто, що, коли, де, чому і як. Відповіді на ці запитання дадуть змогу читачеві зрозуміти, чого йому очікувати.
2. Несподіваний  це може бути що завгодно, але читач повинен бути здивований або шокований.
3. Дієвий — зображення самого процесу, а причини й наслідки випливуть далі. Цей підхід зручний для коротких есе.
4. Авторитарний  пропонує інформацію в наказовому тоні, щоб створити враження упевненості автора тільки в собі.
5. Інформативний — читач одразу отримує інформацію про те, що буде далі у творі.
6. Цитатний  вдало підібрана цитата одразу привертає увагу читача (не рекомендується використовувати прислів’я і кліше — це банально).
7. Діалоговий  з одного боку, такий початок стимулює читача як учасника діалогу, з іншого, – це може бути просто потік думок з риторичними запитанням

Хронологія есе

Послідовність подій (але не зациклюйтесь на часі ~ есе може вийти нудним). Просто згадуйте час. Не намагайтесь у дрібницях описувати все, що відбувалося в певний період.
  1. Оповідання — дія або історія, що триває до самого кінця есе, в якій підкреслюються якості, можливості або знання, пов’язані з темою вашого есе.
  2. Опис  характерною рисою такого есе є яскрава образність твору, що підтверджується багатою мовою, і цікаві деталі, які залишають читача довгий час під враженням.
  3. Порівняння  в основному цей прийом використовується щодо питання, за яким потрібно описати, наприклад, досвід або невдачу.
  4. Фінальні компоненти  останні абзаци (абзац) мають завершувати вашу думку і залишити в пам’яті читача яскравий слід
Приклад твору-есе публіцистичного характеру
Я  українець
Слова українського гімну давно запали в душу і були вивчені за власним вибором у підлітковому віці. Мені подобаються вишиванки, я люблю їх вдягати  це гарний і рідний мені одяг. Українські майстрині вміють робити з вишиванок справжні витвори мистецтва. До мого раціону входить багато різних страв, серед яких має місце і сало, хоча найбільша перевага віддається його копченому різновиду. Із великим задоволенням танцюю гопак  чудовий, жвавий, енергійний і запальний танець, який приносить багато приємних емоцій. З Дніпром пов’язує багато спогадів, але перепливати його спадало на думку лише у найек-стремальніших фантазіях. Мій «Кобзар» лежить на тумбочці під рукою. Коли я шукаю розради для душі чи відповідей на складні питання, то перечитую емоційні і мудрі слова Шевченка. Рушники, що залишились від бабусі, приємно милують око. Я  українець?
У випадку поранення з моїх судин струменить кров червоного кольору. Але прапор моєї держави має блакитно-жовте (або синьо-жовте за Конституцією) забарвлення, як і його маленькі копії, що супроводжують мене на життєвих шляхах. Я рідко відмінюю слова «пальто» та «кіно», але якщо вони органічно увіллються у новий правопис, то вживатиму частіше.
Важливі у моєму житті слова говорились різними мовами, але переважно українською. Я  українець?
У дитинстві мені подобалось спостерігати за грою київського «Динамо», і хоч зараз інтерес не той, але це теж певний репрезентант України. Коли дивлюся бої Кличків, крім споглядання спортивної майстерності, приємно, що на престижних світових боксерських аренах здіймається наш прапор. Я байдуже ставлюся до Клочкової, але завдяки їй Україну також знають у світі. Мені не доводилось літати літаками західного виробництва, проте з Ту-154 наша земля виглядає незгірш, як з «Боїнга». У мене не стояла можливість вибору різних громадянств, але, незважаючи на це, я практично не уявляю іншого місця свого постійного проживання, окрім як України. Я буду жити там, де мені зручно і там, де дозволять обставини, але це місце немислиме без українських просторів. Я  українець.
                                Завдання: створіть власне есе.